Zlatý světelný prstenec
Zlatý světelný prstenec, světelná koruna – náročný technicko umělecký prvek se symbolikou Trnové koruny ovládající interiér stavby, kterému dodává neobvyklou světelnou atmosféru proměnlivou v závislosti na dráze slunce po obloze.
S východem slunce se vytváří postupně klesající zlatavé odlesky na stěnách, aby v poledne utvořily kruh kolem presbyteria a během odpoledne se zase vytrácely směrem vzhůru; v přechodném období pak na závěr dne slunce ozáří presbytář s oltářem prosklenými dveřmi vstupního portálu.
Zlatý světelný prstenec
Zlatý světelný prstenec, světelná koruna – náročný technicko umělecký prvek se symbolikou Trnové koruny ovládající interiér stavby, kterému dodává neobvyklou světelnou atmosféru proměnlivou v závislosti na dráze slunce po obloze.
S východem slunce se vytváří postupně klesající zlatavé odlesky na stěnách, aby v poledne utvořily kruh kolem presbyteria a během odpoledne se zase vytrácely směrem vzhůru; v přechodném období pak na závěr dne slunce ozáří presbytář s oltářem prosklenými dveřmi vstupního portálu.
Skleněný kříž
Unikátní 5,75m vysoký skleněný kříž v závěru lodi kostela působí svou odhmotněností a barvou jako jemná kompoziční protiváha kaple. Jedná se o prvek na hranicích, v současnosti dostupných, technologických možností vrstvení skla.
Dřík sloupu je v evropském měřítku jeden z největších vyrobených kusů takto silného vrstveného temperovaného skla.
Skleněný kříž
Unikátní 5,75m vysoký skleněný kříž v závěru lodi kostela působí svou odhmotněností a barvou jako jemná kompoziční protiváha kaple. Jedná se o prvek na hranicích, v současnosti dostupných, technologických možností vrstvení skla.
Dřík sloupu je v evropském měřítku jeden z největších vyrobených kusů takto silného vrstveného temperovaného skla.
Kaple Nejsvětější Svátosti
Samostatně stojící kaple Nejsvětější Svátosti v oblém závěru lodi je odděleným intimním prostorem v rámci kostela. Je ve formě válce se subtilní stěnou s horizontálními otvory, které se po šroubovici vytrácí směrem vzhůru a symbolizují tak cestu vzhůru, cestu k bohu.
Zvláštností je možnost obejití kaple na způsob Kaple Božího hrobu v Jeruzalémě a akustika; když uprostřed najdete správné místo a zašeptáte modlitbu, vrátí se vám zesílený odraz.
Kaple Nejsvětější Svátosti
Samostatně stojící kaple Nejsvětější Svátosti v oblém závěru lodi je odděleným intimním prostorem v rámci kostela. Je ve formě válce se subtilní stěnou s horizontálními otvory, které se po šroubovici vytrácí směrem vzhůru a symbolizují tak cestu vzhůru, cestu k bohu.
Zvláštností je možnost obejití kaple na způsob Kaple Božího hrobu v Jeruzalémě a akustika; když uprostřed najdete správné místo a zašeptáte modlitbu, vrátí se vám zesílený odraz.
Strop lodi levitující nad pásem prosklení
Pás prosklení a levitující strop hlavní lodi je důležitý architektonický prvek, který utváří vnější vzhled a doplňuje světelnou atmosféru interiéru o štíhlé linky slunečního světla. Pro architektonickou koncepci bylo důležité úplné potlačení rámů, zasklení a nosných sloupů stropu, které si vyžádalo neobvyklá technická řešení.
Strop lodi levitující nad pásem prosklení
Pás prosklení a levitující strop hlavní lodi je důležitý architektonický prvek, který utváří vnější vzhled a doplňuje světelnou atmosféru interiéru o štíhlé linky slunečního světla. Pro architektonickou koncepci bylo důležité úplné potlačení rámů, zasklení a nosných sloupů stropu, které si vyžádalo neobvyklá technická řešení.
Portálové dveře
Celoskleněné dveře nerušícího minimalistického designu zprostředkovávají kontakt sakrálního prostoru s vnějším světem. Umožňují náhodným kolemjdoucím nahlédnutí dovnitř, zvou k návštěvě. Za soumraku při osvětleném interiéru kostela je tento zážitek velmi působivý.
Portálové dveře
Celoskleněné dveře nerušícího minimalistického designu zprostředkovávají kontakt sakrálního prostoru s vnějším světem. Umožňují náhodným kolemjdoucím nahlédnutí dovnitř, zvou k návštěvě. Za soumraku při osvětleném interiéru kostela je tento zážitek velmi působivý.
Liturgické vybavení
Oltář a ambon byl realizován podle autorského návrhu Prof. ak. soch. Stanislava Kolíbala, který architekty zaujal svou vytříbenou formou geometrické abstrakce a symbolikou. Svatostánek, socha Panny Marie a návrh rozměrné vitráže od ak. soch. Petra Váňi byl pak svou klasičtější formou bližší zástupcům farnosti.
Vznikl tak živý kontrast obou uměleckých projevů, který je patrný na křtitelnici, která je společným dílem obou autorů. Prof. ak. soch. Stanislav Kolíbal pro kostel dále navrhl svatostánek a svícen pro velikonoční svíci, které však nejsou realizovány.
Ostatní liturgické vybavení presbyteria – skleněný kříž a sedes je autorským dílem Ing. arch. Jakuba Žišky; kříž ve spolupráci s Ing. arch. Pavlem Šmelhausem.
Liturgické vybavení
Oltář a ambon byl realizován podle autorského návrhu Prof. ak. soch. Stanislava Kolíbala, který architekty zaujal svou vytříbenou formou geometrické abstrakce a symbolikou. Svatostánek, socha Panny Marie a návrh rozměrné vitráže od ak. soch. Petra Váňi byl pak svou klasičtější formou bližší zástupcům farnosti.
Vznikl tak živý kontrast obou uměleckých projevů, který je patrný na křtitelnici, která je společným dílem obou autorů. Prof. ak. soch. Stanislav Kolíbal pro kostel dále navrhl svatostánek a svícen pro velikonoční svíci, které však nejsou realizovány.
Ostatní liturgické vybavení presbyteria – skleněný kříž a sedes je autorským dílem Ing. arch. Jakuba Žišky; kříž ve spolupráci s Ing. arch. Pavlem Šmelhausem.