Průčelí kostela ovládá vstupní portál spolu s asymetricky umístěnou zvonicí. Na zvonici bude v budoucnu umístěna zvonkohra. (foto: R. Žákovič)
K hlavnímu portálu příchozí stoupají po širokém předloženém schodišti. (foto: R. Žákovič)
Hladká čistě bílá broušená fasáda kontrastuje s pestrou mozaikou postupně zateplovaných domů v okolí. (foto: R. Žákovič)
Kostel je založený na půdorysu kříže vytaženého do výšky. Je zjemněný apsidovitým (oblým) zakončením hlavní lodi a zlatým prstencem střešního prosvětlení. (foto: R. Žákovič)
Kostel je bezbariérově přístupný také severním portálem. (foto: R. Žákovič)
Vlivem stoupající nivelety pozemku je kavárna s terasou v úrovni terénu. (foto: R. Žákovič)
Kavárna má přímou návaznost na park a dětské hřiště. (foto: R. Žákovič)
Prosklené stěny kavárny realizovala fa PKS okna a stírají rozdíl mezi exteriérem a interiérem. (foto: R. Žákovič)
Terasa kavárny je velkorysá; v budoucnu dostane skleněné zastřešení vsazené do již připraveného mohutného rámu nad ní. (foto: R. Žákovič)
Vstupy do komunitního centra a kavárny zprostředkovávají návaznost stavby na uliční parter. (foto: R. Žákovič)
Vstup do komunitního centra s víceúčelovým sálem je z nového prostranství mezi kostelem a stávajícími domy. (foto: R. Žákovič)
Transparentní dveře a prosklení zvou k návštěvě. Tento zážitek je za soumraku při osvětleném kostelu velmi působivý. (foto: J. Podrazil)
Pás prosklení pod stropem probíhá po celém obvodu kostela; v závěru hlavní lodi jsou skla ohýbaná. (foto: J. Podrazil)
Klika vstupních dveří a panikové kování z interiéru.
Při vstupu do chrámu zaujme neobvyklá světelná atmosféra. (foto: R. Žákovič)
Za slunného dne jsou bílé stěny dekorovány zlatavými odlesky slunce. (foto: R. Žákovič)
S východem slunce vytvoří zlatý světelný prstenec pásy světla na stěnách. (foto: R. Žákovič)
Pásy světla na kapli za presbyteriem mají vlivem vypuklého tvaru opačné zakřivení. (foto: R. Žákovič)
Vyvýšenému presbyteriu dominuje kamenný oltář na zlaceném podnoží a unikátní skleněný kříž. (foto: R. Žákovič)
Polední světlo vytvoří kolem presbyteria kruh. (foto: R. Žákovič)
Kaple se svatostánkem je samostatné stojící ve tvaru válce s horizontálními otvory (foto: R. Žákovič)
Sedes podle návrhu architekta zhotovila fa TARGET DESIGN, která dodávala veškeré truhlářské vybavení kostela. Je z olejovaného dubu v kombinaci s kamennými prvky z řeckého mramoru Kozanis. (foto: R. Žákovič)
Horizontální otvory pláště kaple se směrem vzhůru po šroubovici postupně vytrácí. (foto: R. Žákovič)
Ve výklenku oblého závěru se nachází abak s mramorovou schránou na posvátné oleje od soch. P. Váni. (foto: R. Žákovič)
Zaoblení stěny závěru lodi kostela kopíruje lavice pro ministranty v kombinaci dubový sedák a kamenné podnoží z carrarského mramoru. Prostorem mezi stěnami kaple a závěru lodi se prochází do sakristie. (foto: R. Žákovič)
Detail kamenného podnoží lavice pro ministranty v příčné lodi (foto: R. Žákovič)
Lavice mají pečlivě zpracované detaily. Zhotovitel, fa TARGET DESIGN, pro ně vyráběl i spárovku z přirozeně sušeného dubu. (foto: R. Žákovič)
Presbytář je zvýšený oproti okolí. Prof. S. Kolíbal je autorem oltáře z řeckého mramoru Kozanis na podnoží třech zlacených pronikajících se válců a symbolizuje Svatou Trojici, ambon je pak ve tvaru rozevřené knihy. Spoluautorem křtitelnice ve formě zlacené nádoby z kamenné draperie je Petr Váňa. (foto: R. Žákovič)
Lavice jsou uspořádány ze tří stran; presbyterium se tak stává centrem dění. (foto: R. Žákovič)
Ztlumené večerní osvětlení jemně rozsvítí hrany skleněného kříže a zavěšená svítidla v kostele září jako hvězdy (foto Studio Lhotský s.r.o.)
Tvarování stěny a stropu kůru má akustické důvody. Otvor je připravený pro vzdušnice varhan, které zde budou instalovány. (foto: J. Podrazil)
Strop kostela levituje na pásu prosklení. Zlatý světelný prstenec nad presbyteriem dodává prostoru mimořádnou světelnou atmosféru. (foto: J. Podrazil)
Tenká stěna kaple je z hliníkové slitiny (foto: Metrostav a.s.)
Skleněný kříž je z devíti vrstev temperovaného skla (foto: Metrostav a.s.)
Věšadlová konstrukce světelného prstence s táhly z leštěných nerezových pásků zabraňuje průhybu strukrury (foto: R. Žákovič)
Holubice vstupních dveří při západu slunce. V páru, jako symbol základní jednoty činného a kontemplativního života v každé lidské bytosti. (foto: H. Tyrallová)
Nerealizovaný návrh svatostánku do kaple od Prof. ak. soch. Stanislava Kolíbala
Výkresy
Kostel Krista Spasitele – Prostorový řez věží
Kostel Krista Spasitele – Půdorys zapuštěného komunitního centra
Kostel Krista Spasitele – Podélný řez
Kostel Krista Spasitele – arch. J. Žiška – skica Světelné koruny